1 webinar 4 nieuwe klanten middels Linkedin automation

Algotrade.nl is een innovatief bedrijf wat gespecialiseerde belegging software ontwikkeld op basis van algoritmes. Middels beleggingssoftware stappen klanten eenvoudig in- en met hun investering, met als doel een passief inkomen te genereren. Algotrade.nl heeft flinke groei ambities en als doel hun klantenbestand te vergroten. Op advies van Sirius Growth besloot Algotrade LinkedIn leadgeneratie in te zetten om gekwalificeerde leads te verkrijgen door het opzetten van een effectieve geautomatiseerde marketing- en salesfunnel.
Uitdaging
Algotrade.nl wil op eens schaalbare maar persoonlijke manier groeien. Wat betekent dat er met een klein sales team efficiënt en gestructureerd bestaande en nieuwe klanten worden benaderd over producten & diensten. Met als belangrijk streven het sneller identificeren van kansen, hogere conversie, omzet en een betere klantrelatie te realiseren met minder effort.
“Voor het eerste webinar stonden maar liefst 96 inschrijvers geregistreerd!”
Oplossing
Het gezamenlijk opstellen van een gedetailleerd profiel van de ideale klant, inclusief demografische gegevens, functietitels en industrieën voor een succesvolle Linkedin Campagne.
Op basis van de doelgroep zijn de LinkedIn berichten opgesteld. Gecombineerd met aantrekkelijke content, het definiëren van call-to-actions en het instellen van specifieke targetingcriteria voor leadgeneratie.
Middels een opvolging strategie worden leads adequaat opgevolgd voor een hogere interesse. Door gepersonaliseerde e-mails met waardevolle content, zoals blogs, casestudy's en whitepapers.
Om een relatie met potentiële klanten op te bouwen en inzicht te geven in de mogelijkheden die Algotrade.nl biedt, werden er meerdere informatieve webinars georganiseerd. Inclusief waardevolle inhoud, live demonstraties van Algotrades handelssystemen en om vragen te stellen. Sirius Growth ondersteund bij het promoten, vullen van de webinars en het aantrekken van de juiste doelgroep.
Resultaten
1 webinar ➜ 96 potentiële klanten ➜ 22 leads ➜ 4 klanten
Leads
Dankzij de LinkedIn-campagnes werden er aanzienlijke aantallen gekwalificeerde leads gegenereerd. De campagnes bereikten de juiste doelgroep, wat resulteerde in een hoog conversiepercentage van bericht, naar lead tot klant.
Relatieopbouw
Door gepersonaliseerde LinkedIn berichten en waardevolle content te versturen, kon Algotrade.nl een sterke relatie opbouwen met hun leads. Dit leidde tot een grotere betrokkenheid en interesse in hun product.
Webinar
Het webinar bleek een succesvolle strategie te zijn om leads verder te kwalificeren en te informeren. Het bood een waardevolle omgeving waarin Algotrade.nl in staat was om potentiële klanten te overtuigen en kennis te laten maken met de oprichters.
Conversie
De opgebouwde relatie en het inzicht dat tijdens het webinar werd geboden, resulteerden in een aanzienlijk aantal conversies naar nieuwe klanten. De marketing- en salesfunnel bleek effectief te zijn bij het omzetten van leads naar klanten, maar ook om huidige klanten te informeren over het vernieuwde defensieve en offensieve portefeuilles die Algotrade.nl aanbiedt.
Conclusie
Door de implementatie van een strategische LinkedIn leadgeneratie en funneling-aanpak heeft Sirius Growth, Algotrade.nl geholpen om hun doelen te bereiken. Het succesvolle gebruik van LinkedIn, leadopvolging en webinars heeft geleid tot een groei van het klantenbestand en een sterkere positie in de markt. Algotrade.nl kan nu verder bouwen op de opgebouwde relaties en doorgaan met het leveren van hoogwaardige beleggingssoftware aan hun klanten.